Drafting Objections - for Tax in Default Notice
OYSTON (PVT) LTD
If you have received a Tax in Default notice, you must submit an objection for the Tax in default within 30 days from the date of the notice by stating facts if there is no tax in default. We are ready to assist you in preparing your objection. Please contact us for more details.
For a quotation on any of the services listed, simply send us a text message or an email.
Areas we can assist you with your Company Tax obligations
• Registration of taxpayers and obtaining TIN certificates
• Registration for various tax types, including VAT, SVAT, PAYE, SSCL
• Calculation of Income Tax liability, certification of Statement of Income Tax Computation, filing of Income Tax Returns, and submission of returns to the Department of Inland Revenue (DIR)
• Handling tax-related issues on behalf of clients
• Calculation of VAT liability, filing of VAT returns, and submission to the DIR
• Calculation and filing of Statements of Estimated Income Tax Payable
• Obtaining Tax Clearance certificates
• Drafting appeals against Assessment Notices
• Drafting objection letters against Default Tax Notices
• Issuing Tax Certificates for Visa purposes
• Tax advisory services
Other Services
In addition to the aforementioned services, we offer the following professional services.
• Audit
• Accounting services
• Management Accounting Services
• Payroll services including EPF & ETF
• Data Entry & Data Processing
• BOI approvals for new projects
• Project Reports for Bank Loan and BOI approvals
• Preparation & Certification of cost statements for export of products
• All the tax services
About us
OYSTON (PVT) LTD has been incorporated as a Private Company in with Limited Liability in 2019 having complied with the requirements of the Companies Act No. 7 of 2007. Simultaneously, it has been registered as a company secretary under the Companies (Secretaries) Regulations of 1987 and subsequently re-registered under the Companies (Secretaries) Regulations No. 01 of 2023 with the Registrar of Companies.
We are highly concerned about the quality of our services and we are always accessible to you and highly responsive in communication with the aim of offering cordial, friendly services.
We provide Island wide service with an affordable price for your all business needs and take the responsibility to provide you with a complete solution.
Please feel free to contact us for any queries you may have pertaining to the above.
Please login our website for more details http://www.oyston.lk.
Thanks for your concern regarding our advertisement.
ඔයිස්ටන් (පුද්ගලික) සමාගම
ඔබට බදු පැහැර හැරිමේ නිවේදනයක් ලැබී ඇත්නම්, බදු පැහැර හැරීමක් නොමැති නම් කරුණු සඳහන් කරමින් දැනුම්දීමේ දිනයේ සිට දින 30ක් ඇතුළත ඔබ බදු පැහැර හැරීම සඳහා විරෝධතාවක් ඉදිරිපත් කළ යුතුය. බදු පැහැර හැරිමේ නිවේදනය සඳහා විරෝධතා සකස් කිරීම සඳහා ඔබට සහාය වීමට අපි සූදානම්. වැඩි විස්තර සඳහා කරුණාකර අප හා සම්බන්ධ වන්න.
ලැයිස්තුගත කර ඇති ඕනෑම සේවාවක් සඳහා මිලගනන් ලබාගැනීමට, අපට කෙටි පණිවිඩයක් හෝ විද්යුත් තැපෑලක් එවන්න.
ඔබේ සමාගම් බදු බැඳීම් සමඟින් අපට ඔබට සහාය විය හැකි ක්ෂේත්ර
• බදු ගෙවන්නන් ලියාපදිංචි කර TIN සහතිකය ලබා ගැනීම
• VAT, SVAT, PAYE, SSCL ඇතුළුව බදු වර් ග ලියාපදිංචි කිරීම
• ආදායම් බදු වගකීම් ගණනය කිරීම, ආදායම් බදු ගණනය කිරීමේ ප්රකාශය සහතික කිරීම, ආදායම් බදු වාර් තා පිරවීම සහ ආදායම් බදු වාර් තා දේශීය ආදායම් දෙපාර්තමේන්තුවට ඉදිරිපත් කිරීම (DIR).
• සේවාදායකයින් වෙනුවෙන් බදු ගැටළු විසඳීම
• එකතු කළ අගය මත බදු වගකීම් ගණනය කිරීම සහ එකතු කළ අගය මත බදු වාර් තා පුරවා දේශීය ආදායම් දෙපාර්තමේන්තුවට ඉදිරිපත් කිරීම
• 2020/21 තක්සේරු වර්ෂය සඳහා ගෙවිය යුතු ඇස්තමේන්තුගත ආදායම් බදු ප්රකාශය ගණනය කිරීම, පිරවීම සහ දේශීය ආදායම් දෙපාර්තමේන්තුවට ඉදිරිපත් කිරීම.
• බදු නිෂ්කාශන සහතිකය ලබා ගැනීම
• තක්සේරු නිවේදනවලට එරෙහිව අභියාචනා කෙටුම්පත් කිරීම
• බදු පැහැරහැරීමේ නිවේදනවලට එරෙහිව විරෝධතා ලිපි කෙටුම්පත් කිරීම
• වීසා බලපත්ර කටයුතු සඳහා බදු සහතිකය නිකුත් කිරීම
• බදු උපදේශන සේවා (මෙම සේවාව අපගේ සේවාදායකයින් සඳහා නොමිලේ ලබා දෙනු ඇත)
වෙනත් සේවා
ඉහත සඳහන් කළ සේවාවන්ට අමතරව, අපි පහත වෘත්තීය සේවාවන් සපයන්නෙමු.
• විගණනය
• ගිණුම්කරණ සේවා
• කළමනාකරණ ගිණුම්කරණ සේවා
• EPF සහ ETF ඇතුළු වැටුප් සේවා
• දත්ත ඇතුළත් කිරීම සහ දත්ත සැකසීම
• නව ව්යාපෘති සඳහා ආයෝජන මණ්ඩල අනුමැතිය
• බැංකු ණය සහ ආයෝජන මණ්ඩල අනුමැතිය සඳහා ව්යාපෘති වාර්තා
• නිෂ්පාදන අපනයනය සඳහා පිරිවැය ප්රකාශ සකස් කිරීම සහ සහතික කිරීම
• සියලුම බදු සේවා
අපි ගැන
ඔයිස්ටන් (පුද්ගලික) සමාගම 2007 අංක 7 දරන සමාගම් පනතේ අවශ්යතාවලට අනුකූලව 2019 දී සීමිත වගකීම් සහිත පුද්ගලික සමාගමක් ලෙස සංස්ථාගත කර ඇත. ඊට සමගාමීව, එය 1987 සමාගම් (ලේකම්වරුන්) රෙගුලාසි යටතේ සමාගම් ලේකම්වරයෙකු ලෙස ලියාපදිංචි කර ඇත. ඊට පසුව 2023 අංක 01 දරන සමාගම් (ලේකම්) රෙගුලාසි යටතේ සමාගම් රෙජිස්ට්රාර්වරයා සමඟ නැවත ලියාපදිංචි කරන ලදී.
අපගේ සේවාවන්හි ගුණාත්මක භාවය පිළිබඳව අපි දැඩි සැලකිල්ලක් දක්වන අතර සුහදශීලී, මිත්රශිලී සේවාවන් පිරිනැමීමේ අරමුණින් ඔබට සැමවිටම අපිට ප්රවේශ විය හැකි අතර සන්නිවේදනයේ දී ඉහළ ප්රතිචාර දක්වන්නෙමු.
අපි ඔබගේ සියලුම ව්යාපාරික අවශ්යතා සඳහා දැරිය හැකි මිලකට දිවයින පුරා සේවා සපයන අතර ඔබට සම්පූර්ණ විසඳුමක් ලබා දීමේ වගකීම අපි භාර ගනිමු.
- கார்டு விவரங்கள் அல்லது OTP இலக்கங்களை ஒருபோதும் யாரிடமும் பகிர்ந்துகொள்ள வேண்டாம், பணம் செலுத்தும் முன் பொருட்களை நேரில் சென்று சரிபார்க்கவும். ikman டெலிவரி சேவைகளை வழங்குவதில்லை. விழிப்புடன் இருங்கள்!
- கார்டு விவரங்கள் அல்லது OTP இலக்கங்களை ஒருபோதும் யாரிடமும் பகிர்ந்துகொள்ள வேண்டாம், பணம் செலுத்தும் முன் பொருட்களை நேரில் சென்று சரிபார்க்கவும். ikman டெலிவரி சேவைகளை வழங்குவதில்லை. விழிப்புடன் இருங்கள்!