New Business Registration - Vavuniya
OYSTON (PVT) LTD
Company Secretaries, Tax Advisors and Accountants
We are an approved company secretaries company which was registered as a secretary under the Companies (Secretaries) Regulations 1987 at the Registrar of Companies in Sri Lanka. Accordingly, we undertake to register a Private limited liability companies with the Department of Registrar of Companies in Sri Lanka. For information on our charges, please send us a text message or an email.
There should be minimum two persons for registration of a private limited company. That is one person for company director/Shareholder and one person for Company Secretary. For any Company who is having a turnover of more than Sri Lankan Rupees One Million (Rs. 1,000,000/-) per annul or a Paid up Capital of Sri Lankan Rupees Five Hundred Thousand (Rs. 500,000/-) is required to appoint a qualified Secretary.
As a first step of the registration of a private limited company, the proposed company name has to be reserved from the Department of Registrar of Companies. After approval of the company name, the eROC system allows to prepare and download the relevant documents. Then the relevant documents online (Articles of Association, Form 01, and Form 18 & Form 19) can be filed with the ROC. The whole process of registration can be completed within 4 or 5 days.
In addition to the registration of Private limited companies, the following professional services are also provided. Company Secretarial Services.
• Accounting Services
• Audits (It will be done through our affiliate Companies)
• Registration of EPF & ETF
• Monthly payroll handling
• Obtaining approval from the Board of Investment of Sri Lanka
• Registering with the Sri Lanka Tourist Board
• Registering with the Sri Lanka Export Development Board
• Registering with Sri Lanka Customs
• Preparation of project reports for Government lease land, Bank loan, and BOI approvals
• Preparation of Business Plans
• Registration of NGOs
• Registration of trademarks
• Xero Accounting software training and Workshops
• Xero Accounting Software implementation and migration
• HRIS payroll system implementation and migration
• HR Consultation
Please feel free to contact us for any queries you may have pertaining to the above.
සී/ස ඔයිස්ටන් (පුද්ගලික) සමාගම
සමාගම් ලේකම්වරු, බදු උපදේශකවරු සහ ගණකාධිකාරීවරු
අපි ශ්රී ලංකාවේ සමාගම් රෙජිස්ට්රාර් කාර්යාලයේ 1987 සමාගම් (ලේකම්වරුන්) රෙගුලාසි යටතේ ලේකම්වරයෙකු ලෙස ලියාපදිංචි වූ අනුමත සමාගම් ලේකම්වරුන්ගේ සමාගමකි. ඒ අනුව, අපි ශ්රී ලංකාවේ සමාගම් රෙජිස්ට්රාර් දෙපාර්තමේන්තුවේ පුද්ගලික සීමිත වගකීම් සහිත සමාගම් ලියාපදිංචි කිරීමට භාර ගනිමු. අපගේ ගාස්තු පිළිබඳ තොරතුරු සඳහා, කරුණාකර අපට කෙටි පණිවිඩයක් හෝ විද්යුත් තැපෑලක් එවන්න.
පුද්ගලික සීමිත සමාගමක් ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා අවම වශයෙන් පුද්ගලයින් දෙදෙනෙකු සිටිය යුතුය. එනම් සමාගම් අධ්යක්ෂ/කොටස් හිමියා සඳහා එක් පුද්ගලයෙකු සහ සමාගම් ලේකම් සඳහා එක් අයෙකි. ශ්රී ලංකා රුපියල් මිලියනයකට වඩා (රු. 1,000,000/-) වාර්ෂික පිරිවැටුමක් හෝ ශ්රී ලංකා රුපියල් පන්ලක්ෂයක (රු. 500,000/-) ගෙවන ප්රාග්ධනයක් ඇති ඕනෑම සමාගමක් සඳහා සුදුසුකම් ලත් ලේකම් අයෙකු පත් කිරීමට අවශ්ය වේ.
පුද්ගලික සීමිත සමාගමක් ලියාපදිංචි කිරීමේ පළමු පියවර ලෙස, යෝජිත සමාගමේ නම සමාගම් රෙජිස්ට්රාර් දෙපාර්තමේන්තුවෙන් වෙන්කරවා ගත යුතුය. සමාගමේ නම අනුමත කිරීමෙන් පසුව, eROC පද්ධතිය අදාළ ලේඛන සකස් කිරීමට සහ බාගත කිරීමට ඉඩ ලබා දේ. එවිට අදාළ ලේඛන මාර්ගගතව (සමාගම් ව්යවස්ථාව, පෝරමය 01, සහ 18 සහ පෝරමය 19) ROC වෙත ගොනු කළ හැකිය. ලියාපදිංචි කිරීමේ සම්පූර්ණ ක්රියාවලිය දින 4ක් හෝ 5ක් ඇතුළත අවසන් කළ හැක.
අපි ඔබගේ සියලුම ව්යාපාරික අවශ්යතා සඳහා දැරිය හැකි මිලකට දිවයින පුරා සේවා සපයන අතර ඔබට සම්පූර්ණ විසඳුමක් ලබා දීමේ වගකීම අපි භාර ගනිමු.
පුද්ගලික සීමිත සමාගම් ලියාපදිංචි කිරීමට අමතරව, පහත සඳහන් වෘත්තීය සේවාවන් ද සපයනු ලැබේ.
• සියලුම බදු සේවා
• ගිණුම්කරණ සේවා
• විගණන (එය අපගේ අනුබද්ධ සමාගම් හරහා සිදු කෙරේ)
• EPF සහ ETF ලියාපදිංචි කිරීම
• මාසික වැටුප් ලේඛන හැසිරවීම
• ශ්රී ලංකා ආයෝජන මණ්ඩලයේ අනුමැතිය ලබා ගැනීම
• ශ්රී ලංකා සංචාරක මණ්ඩලයේ ලියාපදිංචි වීම
• ශ්රී ලංකා අපනයන සංවර්ධන මණ්ඩලයේ ලියාපදිංචි වීම
• ශ්රී ලංකා රේගුවේ ලියාපදිංචි වීම
• රජයේ බදු ඉඩම්, බැංකු ණය සහ ආයෝජන මණ්ඩල අනුමැතිය සඳහා ව්යාපෘති වාර්තා සකස් කිරීම
• ව්යාපාර සැලසුම් සකස් කිරීම
• රාජ්ය නොවන සංවිධාන ලියාපදිංචි කිරීම
• වෙළඳ ලකුණු ලියාපදිංචි කිරීම
• Xero ගිණුම්කරණ මෘදුකාංග පුහුණුව සහ වැඩමුළු
• Xero ගිණුම්කරණ මෘදුකාංග ක්රියාත්මක කිරීම සහ සංක්රමණය
• HRIS වැටුප් ලේඛන පද්ධතිය ක්රියාත්මක කිරීම සහ සංක්රමණය
• මානව සම්පත් උපදේශනය
ඉහත කරුණු සම්බන්ධයෙන් ඔබට ඇති ඕනෑම විමසීමක් සඳහා කරුණාකර අප හා සම්බන්ධ වන්න.
- Never share card details or OTPs, and always verify items in person before payment. ikman does not offer a delivery service. Stay vigilant!
- Never share card details or OTPs, and always verify items in person before payment. ikman does not offer a delivery service. Stay vigilant!