Showroom-condition Honda XR 230, English numbers three letter: BGK (known as the CRF 230 L in the US market) is looking for a new home (සිංහල පරිවර්තනය පහතින් ඇත).
Price: Highest offer/=
Contact me on:
I’m considering selling my beloved travel companion, my 2015 Honda XR 230. I’m not selling it due to migration or financial urgency; I’ve already travelled to almost all the places I wanted with this superb bike (please see the attached photo evidence). After visiting these places multiple times, I haven’t used it much in recent months due to a busy work schedule. The bike is still in excellent, near-new condition, and I know how hard it is to find one like this. I’ve been using it on weekends to keep the batteries charged and the bike in working order. However, instead of letting it sit unused, I’d prefer to pass it on to someone who can use it to explore and create new adventures, just as I did.
About the bike:
Model: Honda XR 230
Year: 2015
This bike is not one of those typically imported by dismantling parts in Japan and reassembling them here, which often results in fake engine and chassis numbers. Instead, this is a custom import by an enthusiast who carefully selected a high-quality bike in Japan and imported it in its entirety. Everything is original Japanese-fitted, including the exhaust and heavy-duty engine guard.
Heavy-duty engine guard: I haven’t seen such a heavy-duty engine guard on other bikes in Sri Lanka. The aluminium block is exceptionally long, wide, and thick, covering the entire underbody of the engine and featuring rubber bushings to dampen vibrations. This part alone would cost a fortune.
Engine: Although this is a 230cc bike, it offers more torque compared to the older XR250s in Sri Lanka, thanks to its newly designed engine. It’s an excellent rock-crawler and hill-climber, capable of tackling almost any terrain as long as you can hold on. Don’t just take my word for it—check other international forums as well. The bike is highly agile and manoeuvrable in tricky situations. There’s no point in getting a bike for its looks if you can’t handle it. Also, don’t compare it with 200cc bike models or bikes from other brands. This is a sports/race-tuned Honda engine designed for durability.
Exhaust: White Brothers exhaust - This exhaust features multiple plates that can be removed to increase the loudness. However, I ride with all the plates fitted, and it still screams when you apply the throttle. You can easily navigate traffic police by throttling down making it purr rather than scream if you have removed a few plates or even full with full throttle with all the plates fitted. This exhaust was fitted in Japan and is a very high-quality model. Again I advise you to do your research.
ප්රදර්ශනාගාර තත්වයේ Honda XR 230, ඉංග්රීසි අකුරු තුන BGK(එක්සත් ජනපද වෙළඳපොලේ CRF 230 L ලෙස හැඳින්වේ) නව නිවසක් සොයමින් සිටී.
මිල: වැඩිම ඉල්ලුම්කරුට
දුරකථන:
මම මගේ ආදරණීය සංචාරක සහකාරිය, මගේ 2015 Honda XR 230 විකිණීමට සලකා බලමි. සංක්රමණය හෝ මූල්ය හදිසිතාව හේතුවෙන් මම එය විකුණන්නේ නැත. මම දැනටමත් මෙම සුපිරි බයිසිකලය සමඟ මට අවශ්ය සියලුම ස්ථානවලට පාහේ ගොස් ඇත (කරුණාකර අමුණා ඇති ඡායාරූප සාක්ෂි බලන්න). මෙම ස්ථාන කිහිප වතාවක් නැරඹීමෙන් පසු, කාර්යබහුල වැඩ කාලසටහනක් හේතුවෙන් මම මෑත මාසවලදී එය එතරම් භාවිතා නොකළෙමි. බයිසිකලය තවමත් විශිෂ්ට, ආසන්න නව තත්ත්වයේ පවතින අතර, මෙවැනි එකක් සොයා ගැනීම කොතරම් දුෂ්කර දැයි මම දනිමි. බැටරි ආරෝපණය කර බයිසිකලය වැඩ පිළිවෙලට තබා ගැනීමට මම සති අන්තයේ එය භාවිතා කරමි. කෙසේ වෙතත්, එය භාවිතයට නොගෙන සිටීමට ඉඩ දෙනවා වෙනුවට, මා කළාක් මෙන් එය ගවේෂණය කිරීමට සහ නව වික්රමාන්විතයන් නිර්මාණය කිරීමට භාවිතා කළ හැකි කෙනෙකුට එය ලබා දීමට මම කැමැත්තෙමි.
බයිසිකලය ගැන:
Model: Honda XR 230
Year: 2015
මෙම බයිසිකලය ජපානයේ කොටස් ගලවා නැවත මෙහි එකලස් කිරීමෙන් සාමාන්යයෙන් ආනයනය කරන එකක් නොවේ, එය බොහෝ විට ව්යාජ එන්ජින් සහ චැසි අංක ඇති කරයි. ඒ වෙනුවට, මෙය ජපානයේ උසස් තත්ත්වයේ බයිසිකලයක් ප්රවේශමෙන් තෝරාගෙන එය සම්පූර්ණයෙන්ම ආනයනය කළ උද්යෝගිමත් අයෙකු විසින් අභිරුචි ආනයනය කිරීමකි. සයිලන්සරය සහ වැඩි ශක්තියෙන් යුතු එන්ජින් ආරක්ෂකය ඇතුළුව සෑම දෙයක්ම ජපානයේ සවි කර ඇත.
වැඩි ශක්තියෙන් යුතු එන්ජින් ආරක්ෂකය: මම ලංකාවේ වෙන බයික් වල මේ වගේ වැඩි ශක්තියෙන් යුතු එන්ජින් ගාඩ් එකක් දැකලා නෑ. ඇලුමිනියම් බ්ලොක් එක සුවිශේෂී ලෙස දිගු, පළල සහ ඝන වන අතර, එන්ජිමේ මුළු යටි කොටසම ආවරණය වන අතර කම්පන අඩු කිරීම සඳහා රබර් බුෂිං ඇතුළත් වේ. මෙම කොටස සඳහා පමණක් විශාල මුදලක් වැය වනු ඇත.
එන්ජිම: මෙය 230cc බයිසිකලයක් වුවද, ශ්රී ලංකාවේ පැරණි XR250s හා සසඳන විට වැඩි ව්යවර්ථයක් (බලයක්) ලබා දෙයි, එහි අලුතින් නිර්මාණය කර ඇති එන්ජිමට ස්තුති වන්න. එය විශිෂ්ට rock crawler සහ කඳු නගින්නෙකු වන අතර, ඔබට අල්ලාගෙන සිටිය හැකි තාක් ඕනෑම භූමි ප්රදේශයකට පාහේගිය හැකිය. ඒ සඳහා මගේ වචනය පමණක් ගන්න එපා - අනෙකුත් Internet Forums පරීක්ෂා කරන්න. බයිසිකලය ඉතා නම්යශීලී වන අතර උපක්රමශීලී අවස්ථාවන්හිදී පහසුවෙන් ඉතා වැඩි විශ්වාසයකින් පැදිය හැකිය. එසේම, එය 200cc බයිසිකල් මාදිලි හෝ වෙනත් වෙළඳ නාමවල බයිසිකල් සමඟ සංසන්දනය නොකරන්න. මෙය කල්පැවැත්ම සඳහා නිර්මාණය කරන ලද ක්රීඩා/රේස් සුසර කරන ලද Honda එන්ජිමකි.
- Never share card details or OTPs, and always verify items in person before payment. ikman does not offer a delivery service. Stay vigilant!
- Never share card details or OTPs, and always verify items in person before payment. ikman does not offer a delivery service. Stay vigilant!